Subject: Veemõõdulati paigaldamise luba Keila jõge ületavale sillale
From: Rauno Künnapuu <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 12 Jun 2025 12:26:11 +0300

Tere!

Keskkonnaagentuur planeerib LIFE-SIP AdaptEst projekti „Kliimamuutustega 
kohanemise tegevuste elluviimine Eestis“ 
(LIFE21-IPC-EE-LIFE-SIP-AdaptEst/101069566) raames rajada kodanikuteaduse 
seirepunkti Keila jõele.

Taustainfo: Keskkonnaagentuur osaleb AdaptEst projekti kolmandas tööpaketis, 
mille eesmärk on teha kindlaks kliimamuutuste suhtes tundlikud veekogumid ja 
tagada pinna- ja põhjaveekogumite hea seisund muutuvas kliimas. Projekti 
üheks pilootalaks on ka Keila jõe valgla. Osana projektist oleme välja 
töötanud rakenduse  <https://veestik.info/> veestik.info, mis kaasab 
kodanikke veekoguse seiresse, tõstab inimeste teadlikkust veekogudest ning 
sellest, kuidas meie igapäevased teod mõjutavad veekogude seisundit. 
Kodanikuteaduse seirepunktide rajamine on oluline osa rakenduse 
tutvustamisest ja laiemast populariseerimisest.

Seoses sellega soovime paigaldada meetri pikkuse metallist veemõõdulati 
(manusena lisatud pilt latist) Kohilas Keila jõge ületavale sillale, mille 
koordinaadid on XY: 6558924.73, 543264.72. Planeeritud lahendus hõlmab lati 
kinnitamist 2–3 betoonikruvi või ankruga. Sooviksime teada, kas selline 
kinnitusviis on lubatud või kas kruvide paigaldamine või aukude puurimine 
sillakonstruktsiooni on lubatud. Kui selline kinnitamine ei ole lubatud, 
palun andke teada, millised alternatiivsed lahendused oleksid sobivad.

Loodame teie kooskõlastust seirepunkti rajamiseks ja oleme valmis vajadusel 
jagama lisainfot või vastama tekkinud küsimustele.

Lugupidamisega,

Rauno Künnapuu

Projektijuht-analüütik | Kliimaosakond

Project manager-analyst | Department of Climate

+ 372 5661 8926 |  <https://www.envir.ee/> https://www.keskkonnaagentuur.ee

Keskkonnaagentuur | Estonian Environment Agency | Mustamäe tee 33, Tallinn 
10616

 <https://www.facebook.com/Keskkonnaagentuur/> 
<https://www.instagram.com/keskkonnaagentuur/> 
<https://www.linkedin.com/company/estonian-environment-agency/?originalSubdomain=ee> 
<https://www.youtube.com/channel/UCyAMWZVg2a7GNIX2m__pvhA>